شروع واقعیِ زندگی، سن و سال حالی اش نمی شود!

۱:۴۶ ب.ظ ۰۸/بهمن/۱۳۹۹

به نظرم زندگی از یک  دوره ای به بعد به واقع “شروع” می شود و رنگِ اصلی و جانمایه واقعی اش را به مانمایان می کند.

  • ️شاید از همان دوره ای که انتخاب را یاد می گیریم و هزینه هایش را می پردازیم.
  • و یا از زمانی که از غم ها و حسرت ها گذرمی کنیم ، برایشان کاری می کنیم ،بعضی را می پذیریم ،بعضی را حل و بعضی را فراموش می کنیم.
  • و یا از زمانی که لحظه هایمان را خودمان نقاشی می کنیم و یادمی گیریم با آگاهی، وسط خاکستری های روزگار به یکباره رنگِ قرمز بپاشیم و به بازی هایِ تکرار شونده خاتمه دهیم.
  • از لحظه ای که عوض کردن روند بازیهای رو به شکست را یادمی گیریم، معنی دوربرگردان های صحیح را درک می کنیم و با خود می گوییم از همینجا باید زنجیره ای که به غلط به ما ارث رسیده و در آن به بند کشیده شده ایم را پاره کنیم.

زندگیِ واقعی، نه سنِ خاصی دارد نه موقعیت خاصی! فقط یک باور ذهنی است و از لحظه ای شکل می گیرد که ترس هایمان را می شناسیم، می لرزیم ولی گام برمی داریم. شک می کنیم ولی با اقتدار به سمت جلو راه می رویم و کم کم حلول امیدو و نور را در وجودمان به تصویر می کشیم.

بازهم باران می بارد باز هم ابرها می آیند بازهم رنگ خاکستری بر رخساره مان می نشیند ولی ما یادگرفته ایم که بنشینیم، صبر کنیم و از شرایط موجود اتفاقی نو بسازیم. این مسیر زندگیست و از جایی “آغاز” می شود که هدف “رسیدن” نیست… بلکه هدف همین “پیمودن” است با همه روزهای آفتابی و ابری اش… گرم و سردش… جذاب و بی روحش!

زندگی واقعی از لحظه ای آغاز می شود که تغییر، دوست داشتنی می شود و خلاقیت، یک عادت. از این لحظه به بعد مسیر خواستن تا انجام دادن سریعتر پیش می رود و موانع درونی و بیرونی با سرعت بیشتری طی می شوند.

من نمی دانم هر کس از چه سنی وارد این دوره می شود ولی خوشا به حال هر کس که تضادها و جنگ های درونی و سوالات ذهنی اش کم بوده یا از ابتدا صلحِ درونی بیشتری داشته و زندگی واقعی اش از سنین پائین تری شروع شده است و صد البته بیشتر، خوشا به حال کسی که با پیمودن مسیرهای سخت بازهم خودرا به جاده اصلی رسانده و با کوله باری از تجربه ی راههای سخت و دشوار، قوی و پرامید  به مسیر اصلی پیوسته است و با اشتباهاتِ کمتری ادامه راه را خواهد پیمود.

 

تابان منتظر

 

سایر مطالب مرتبط با این نوشته:

هفت عادت مردمان موثر

هفت عادت مردمان مؤثر- عادت شماره یک- عامل باشید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : ف.کوثری