لیست کتابهای پیشنهادی آقای دکتر مجتبی شکوری

۹:۱۹ ب.ظ ۱۰/مهر/۱۳۹۹

دوستان عزیز سلام. امیدوارم که حالتون خوبِ خوب باشه!

این لیست، لیستِ کتابهایی است که در هر برنامه کتاب باز، یا سخنرانی های جداگانه، آقای مجتبی شکوری آنها را معرفی کرده اند. شاید این لیست به شما هم کمک کند که کتابخانه خود را غنی تر کنید! ضمنا با کلیک روی اسم هر کتاب، شما به اطلاعات آن کتاب و با کلیک رویِ عنوان سخنرانی آقای شکوری، به فایل متنی سخنرانی ایشان -که در آن کتاب را معرفی کرده اند- منتقل می شوید.

در فایل های متنی، در کنار سخنرانی آقای شکوری، من از تجربه های شخصی خودم، از مسیر زندگی و چالش هایی که با آنها برخورد کرده ام و تمرین هایی که برای تغییر انجام داده ام،  هم نوشته ام. از تجربه هایی که همراه با شنیدن سخنرانی آقای شکوری، آنها را به یاد می آورم  و درسهایی که آموخته ام هم نوشته ام. اگر دوست داشتید، شما هم از تجربه های ارزشمندتان در قسمت دیدگاهها بنویسید.

 

این لیست همراه با تکمیل قسمتِ “همراه با مجتبی شکوری” در وبسایت، کامل می شود و به مرور غنی تر می شود. بنابراین پیشاپیش از کامل نبودن آن عذرخواهی می کنم. آماده کردن فایل های متنی، کمی وقت می گیرد! امیدوارم از خواندن آنها به همراه کتاب های معرفی شده، لذت ببرید. نظرات خودرا در مورد این سری پست ها برایم بنویسید!

 

این لیست، همواره تحت به روزرسانی می باشد

  1. دال دوست داشتن/ نویسنده: حسین وحدانی/ خلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در پست ” فصل دوم کتاب باز، حال خوب (۳): تنهایی، اندوه ” بخوانید.
  2. چگونه از تنهایی لذت ببریم– نویسنده: سارا میتلند – ترجمه: سارا غرایی- نشر هنوزخلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در پست “فصل دوم- حال خوب (۴)- جنگجوی اندوهگین” بخوانید.
  3. یافتن معنا در نیمه دوم عمر– نویسنده: جیمز هالیس – ترجمه: سید مرتضی نظری- نشر بنیاد فرهنگ زندگی؛ خلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در پست “فصل دوم- حال خوب (۴)- جنگجوی اندوهگین” بخوانید.
  4. ایده خلاق/ نویسنده: ادوارد دو بونو/ مترجم: بنفشه آشنا قاسمی ؛ خلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در پست “کتاب باز-فصل دوم- حال خوب (۵)- خودپنداری” بخوانید.
  5. مدرسه کیفی/ نویسنده: ویلیام گلاسر/ مترجم: دکتر علی صاحبی؛ خلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در پست “کتاب باز-فصل دوم- حال خوب (۵)- خودپنداری” بخوانید.
  6. زندگی خود را دوباره بیافرینید/ نویسنده: جفری یانگ ؛ خلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در پست “کتاب باز- فصل دوم- حال خوب (۶)- زندان خودپنداری” بخوانید.
  7. جرأت بسیار/ نویسنده: دکتر برنه براون ؛ خلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در پست “کتاب باز- فصل دوم- حال خوب (۶)- زندان خودپنداری” بخوانید.
  8. اضطراب موقعیت، نوشته آلن دوباتن، مترجم: حسن رضوی؛ خلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در دو قسمت در پست های  ” کتاب باز-فصل سوم- قسمت چهارم- اضطراب موقعیت (بخش اول)” و “کتاب باز-فصل سوم- قسمت چهارم- اضطراب موقعیت- (بخش دوم)” بخوانید.
  9. شجاعت در برهوت، جستجوی تعلق واقعی وشجاعت دستیابی به خوداتکایی، نوشته برنه براون، مترجم: سیده فرزانه حسینی
  10. جوجه اردک زشت درون، نوشته خانم دبی فورد- نشر بنیاد فرهنگ زندگی؛ خلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در پست  “فصل سوم کتاب باز، حال خوب (۶)- آسیب پذیری “بخوانید.
  11. جامعه فرسودگی، جامعه شفافیت/ نویسنده: بیونگ چول هان/ مترجم: محمد معماریان/ انتشارات ترجمان؛ خلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در پست  “کتاب باز- فصل چهارم (۷)- جامعه فرسودگی ” بخوانید.
  12. زندگی تاب آورانه، چگونه از جدال با خود واقعی مان دست برداریم نویسنده: دکتر برنه براون – مترجم: آزاد و فرح راد نژاد- نشر آموز؛ خلاصه متنی سخنرانی آقای شکوری در مورد این کتاب را اینجا در پست “فصل پنجم کتاب باز (۲)- شرم یک زندان دردناک” بخوانید.
  13. قدرت خواندن، نوشته فرانک فوردی، ترجمه محمد معماریان، نشر ترجمان. این کتاب در برنامه “رود” قسمت اول توسط مجتبی شکوری معرفی شده است. دلنوشته من با الهام از این  برنامه را می توانید در پست “مهاجرت- آغاز دیدن وجوه ناشناخته خود” بخوانید.
  14. سقراط اکسپرس، نویسنده: اریک واینر. ترجمه شادی نیک رفعت، نشر گمان. این کتاب در کانال یوتیوب دکتر شکوری با نام رود، قسمت دوم، چطور مثل سقراط حیرت کنیم؟- معرفی شده است. دلنوشته ای در مورد این ویدیو را اینجا در پست : “دلنوشته ای بعد از دیدن قسمت دوم رود” بخوانید.
  15. ۲۱ کار مهم بعد از سی سالگی، نویسنده: دکتر جیمز هالیس، مترجم: خانم مرضیه مروتی، انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی. فایل ویدیویی معرفی این کتاب توسط دکتر شکوری را اینجا ببنید.
  16. کی بود، کی بود؟ چرا چگونه اشتباهاتمان را توجیه می کنیم؟ نویسندگان: کرول توریس، الیوت آرونسن، مترجم: سما قرایی، نشر گمان. فایل ویدیویی معرفی این کتاب توسط دکتر شکوری را اینجا ببنید.
  17. پادکست رود، قسمت سیزدهم:  تقصیر تو نو نبود، مترجم خانم سروه ویسی، انتشارات ارجمند. فایل متنب این ویدیو به همراه تجربه شخصی من را اینجا بخوانید و فایل سخنرانی آقای شکوری را اینجا ببینید!

28 پاسخ به “لیست کتابهای پیشنهادی آقای دکتر مجتبی شکوری”

  1. […] شکوری، در این برنامه و سایر برنامه ها را می توانید اینجا […]

  2. […] کتابهای پیشنهادی آقای دکتر مجتبی شکوری  را می توانید اینجا […]

  3. […] کتابهای پیشنهادی آقای دکتر مجبتی شکوری را اینجا […]

  4. قادری گفت:

    بسیار عالی و مفید ممنون

  5. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    من با برنامه کتاب باز وبویژه سخنان دکترشکوری زندگی میکنم.
    خیلی ممنونم که فایلهای این برنامه رو اینجاقراردادید.مانا باشید.

    • taban_adm گفت:

      چقدر با پیام زیباتون به من انرژی و امید دادید بانو. من خودم هم همینجورم و دلیل اینکه وقت می گذارم و این فایلها رو آماده می کنم هم همینه. با خودم می گم اگر این کلمات، حال فقط یک نفر رو هم بهتر کنه، من به نتیجه ای که می خواستم رسیدم. ممنونم از پیامتون. ایشالا در فرصت های آینده، کم کم همه مطالب رو جمع آوری می کنم.

  6. ژاله گفت:

    ممنون بسیار عالی
    من دنبال مجموع کتابهای پیشنهادی دکتر شکوری میگشتم وقتی صفحه شما رو دیدم خیلی خیلی خوشحال شدم

    • taban_adm گفت:

      چقدر با کامنت تون منو خوشحال کردین. این لیست در حال کامل شدن هستش. امیدوارم دوباره به سایت سر بزنید و لیست کامل شده رو ببینید. منم با گوش دادن به هر برنامه، فایل متنی رو آماده می کنم و لیست کتابها رو اینجا کامل می کنم. مرسی که نظر دادین! باعث دلگرمیه

  7. […] لیست کتابهای آقای دکتر مجتبی شکوری […]

  8. […] لیست کتابهای آقای دکتر مجتبی شکوری […]

  9. […] لیست کتابهای آقای دکتر مجتبی شکوری […]

  10. […] لیست کتابهای آقای دکتر مجتبی شکوری […]

  11. فاطمه عسکرزاده گفت:

    خیلی خیلی ممنون ومتشکراز زحماتتون هستم کارتون فوقالعاده است گذاشتن فایلها کاری بی نظیراست موفق وسربلند وتندرست باشید

  12. حمید رضا شیرژیان گفت:

    سلام و درود بر شما
    انسانهایی که در وقت لذت بیاد دیگران می افتند و تلاش میکنند این لذت را با دیگران سهیم شوند بسیار ارزشمند و اثر گذار هستند و برای جامعه موهبت!!
    دکتر شکوری و برنامه خوب کتاب باز مثال چراغ هایی هستند که در این روزگار تاریک و هولناک راه را و امید زندگی و به مقصود رسیدن را در بشر تقویت میکنند!!و شما دوست عزیز در بر افروختن این شعله و نشان سهیم هستید با کمک به نشر این اندیشه های راهگشا!!!!
    پاینده باشی و سربلند
    خداقوت

    • taban_adm گفت:

      و پیام شما دوستِ عزیزِ ناشناس نیز برای من نقش همان چراغ را داشت که امیدو انگیزه را در وجودم زنده کرد. بی اندازه از شما دوست عزیز و پیام زیبا و دلنشین تون ممنونم. روز مرا ساختید!

  13. مهنا گفت:

    با این جمله تون یاد لحن شیرین جروشا ابوت افتادم ممنونم خاطره ه ی خوبی برام زنده شد
    همیشه شاد باشید

  14. Maria گفت:

    ممنونم بخاطر زحمتی که کشیدید و لیستی که تهیه کردین

  15. حامد صادق مقدسی گفت:

    سلام و روز بخیر و تشکر.با توجه به اینکه در برنامه ی کتاب باز با دکتر شکوری آشنا شدم بسیار راغب بودم کتابهای پیشنهادی ایشون رو بخونم و همه شون رو یکجا در اینجا دیدم.بسیار سپاسگزار و ممنون از توجه شما به حال خوب هموطنان عزیز.زنده باشید و مانا

    • taban_adm گفت:

      بسیار ممنونم از نظر و بازخوردی که دادید آقای مقدسی. من هم این لیست رو آماده کردم، چون می خوام در دسترس خودم هم باشه که کتابها رو بخرم. پیروز باشید وسلامت

  16. م.ر گفت:

    درود بر شما. کار شما هم کم از کار بزرگانی چون دکتر شکوری نداره. من هم این کتابها رو تهیه و با خود به خارج از کشور خواهم برد.

  17. مهگل گفت:

    سلام و یک دنیا تشکر
    ممنونم از وقتی که گذاشتید و این گردآوری ارزشمند رو انجام دادید، کارتون دقیق بسیار باارزش و قابل قدردانیه،
    همواره سبز و پرتلاش باشید.

  18. کژال گفت:

    سلام ببخشید من میخواستم ببینم جناب آقای شکوری در مورد کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین صحبتی کردند؟ ممنون میشم جواب بدین
    میخواستم این کتاب رو بخونم ولی اول خواستم نظر شمارا بپرسم که کتاب خوبی هست یا نه؟

  19. مریم گفت:

    ممنون که به بهترین و ساده ترین شکل در مورد این کتابها حرف زدید

  20. مریم گفت:

    سلام
    من خارج از ایران زندگی میکنم و با برنامه کتاب باز و مخصوصا برنامه دکتر شکوری دوباره به کتاب خوانی که عادت نوجوانی و‌جوانی ام بوده برگشته ام.
    بدون اغراق یکی از بهترین برنامه های صدا و سیماست

  21. احمد هاشمی گفت:

    سلام. تشکر از برنامه های خوب شما. من کانادا ساکن هستم. امکانش هست شماره واتساپ جناب دکتر داشته باشم. ؟
    اگر امکانش هست برای من بفرستید. بسیار سپاسگزارم
    به این خط واتساپ ایران من ارسال نمایید
    ۰۹۳۵۱۲۰۲۸۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : ف.کوثری